Jack Lahne ansluter till ÖSK Fotboll på lån

ÖSK Fotboll presenterar stolt sitt senaste nyförvärv, anfallaren Jack Lahne. 18-åringen kommer närmast från Amiens SC som spelar i den franska högstaligan Ligue 1 och han ansluter på ett lån som sträcker sig fram till sommaren.

– Vi har under en period haft en dialog med Jack och hans nuvarande klubb och det känns fantastisk bra att få hit honom. Det är en spelare med mycket spets och egenskaper som kompletterar det vi redan har. I Jack får vi en snabb spelare som är duktig i djupled och även stark en mot en. Dessutom är han potentiellt användbar i flera av de offensiva positionerna, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Jack Lahne är fostrad i Brommapojkarnas akademi och debuterade i A-laget redan som 15-åring under säsongen 2017. Under året var han med och bidrog till att Brommapojkarna tog steget upp i Allsvenskan. Under sitt första år i Allsvenskan 2018 blev Lahne omskriven som en av de största svenska talangerna och vintern 2019 stod det klart att Lahne skulle gå över till Amiens i den franska högstaligan. Efter ett kort lån till AIK under våren 2019 anslöt han till Amiens under sommaren. Lahne har också haft en stadig plats i såväl U17 som U19-landslaget.

– Det känns bra att vara här. Jag har fått ett väldigt bra första intryck av Axel Kjäll samt ett bra bemötande av teamet på plats. Jag känner ingen press att komma hit utan jag vill bara visa vad jag går för. Jag är glad att få spela fotboll och ÖSK är en bra klubb med härlig stämning. Jag är extremt hungrig att visa Örebropubliken vad jag går för och hoppas göra en massa mål. Vi ska göra allt för att vinna varje match, säger Jack Lahne.

Lahne ansluter till ÖSK redan under fredagen. Det är fortfarande osäkert om han hinner bli spelklar till lördagens cupmatch mot Brage, så en potentiell debut i ÖSK-tröjan får sannolikt vänta till cupmatchen mot Elfsborg nästa helg.

Jack Lahne
Född: 2001-10-04
Längd: 174 cm
Position: Anfallare
Tidigare klubbar: IF Brommapojkarna, AIK, Amiens SC

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908