ÖSK Fotbolls e-sportlag 2020

ÖSK Fotboll fortsätter med sin satsning på e-sport och kan idag presentera laget för 2020. Anton Olsevik stannar i klubben medan Daniel Forsberg kommer in som ett nyförvärv. FIFA-spelarna kommer representera ÖSK i tävlingen eAllsvenskan, som spelas under våren.

Förra året startade ÖSK Fotboll ett e-sportlag till den första upplagan av eAllsvenskan som sändes på Discoverys streamingplattform Dplay. Laget tog sig vidare hela vägen till slutspel och tog hem en andra placering efter att man föll på målsnöret i en spännande final mot Malmö FF. Laget kvalificerade sig därmed till Nordic Masters där vi återigen blev tvåa i en turnering.

– Vi fortsätter med vår satsning på e-sport och är glada över att presentera laget för säsongen 2020. Vi har återigen ett lag med en lokal prägel som brinner för Örebro och klubben. Det ska bli spännande att följa dem under året, säger Sandra Almqvist, marknadsansvarig för ÖSK Fotboll.

Klubben väljer nu att fortsätta sin satsning på e-sport och har för året gjort klart med två spelare som ska spela eAllsvenskan: Daniel Forsberg och Anton Olsevik.

– Jag spelade med ÖSK även förra året då vi kom tvåa i eAllsvenskan och Nordic Masters. Jag spelade inte så mycket då men känner att jag får chansen på allvar i år. Konkurrensen känns mycket tuffare den här säsongen men förväntningarna är trots det att vi ska kunna ta oss till slutspelet i eAllsvenskan. Det är jättekul att jag får representera ÖSK även i år, säger Anton Olsevik.

– Jag spelade med Helsingborg förra året i eAllsvenskan. Det ska bli kul att nu få representera ÖSK och spela ihop med Anton. Erfarenheten är viktig när det kommer till att spela i en studio med kameror, många nya spelare kommer bli nervösa och där har vi en fördel att vi redan varit med under förra året. Det är stort för mig att få representera hemstaden, jag har en kärlek för klubben och har sett matcher sen jag var liten så det känns extremt stort, säger Daniel Forsberg.

Anton Olsevik
@Iampastrami
Ålder: 20 år

Daniel Forsberg
@danken-miller-
Ålder: 20 år

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908