ÖSK Akademin presenterar sitt senaste nyförvärv

Foto: Adam Pettersson

ÖSK Fotboll Akademi presenterar stolt sitt senaste nyförvärv, Viktor Hallin. Den 18-åriga mittfältaren kommer senast från Rynninge IK där han spelat i Division 1 Norra under säsongen 2019.

– Vi är glada över att Viktor valt att fortsätta sin karriär i ÖSK Fotboll. Viktor är en seriös spelare som vill något med sin fotboll. Viktors snabbhet, spelet 1 mot 1 och hans fina högerfot kommer passa bra i ÖSK. Vi kommer kunna erbjuda en bra miljö där Viktor kommer utvecklas till en bättre spelare helt i linje med vad han själv vill, säger Rickard Torstensson, huvudtränare P19, ÖSK Fotboll Akademi.

Hallin gick till Rynninge IK från IK Sturehov när han var 13 år. Under större delen av 2018 tränade han med A-laget i regelbundet och fick då chansen att göra sin debut i norrettan. Inför 2019 flyttade han upp i A-laget permanent och har under säsongen spelat i 12 av 30 seriematcher.

– Viktigast för mig är att få kontinuerlig speltid och uppåt 30-40 matcher på en säsong. P19 Allsvenskan håller hög kvalité med många spelare som har tagit steget vidare till spel i Allsvenskan. ÖSK gav mig ett proffsigt bemötande och det märks tydligt på träningarna att spelarna är skolade och tränarna är väldigt skickliga instruktörer. Jag vill bli så bra jag bara kan och miljön i ÖSK känns helt rätt med bra tränings- och matchmiljö. Visar jag framfötterna finns möjlighet till träning med den allsvenska truppen vilket är inspirerande. Det ska bli ett riktigt kul år i ÖSK 2020, säger Viktor Hallin.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908