Lorentzson, Deprem & Bark lämnar efter säsongen

Från vänster: Adam Bark, Rodin Deprem & Martin Lorentzson

Idag blev det klart att tre spelare kommer att lämna ÖSK Fotboll efter säsongen 2019. Vi vill rikta ett stort tack till Martin Lorentzson, Rodin Deprem och Adam Bark för deras tid i ÖSK och önskar dem stort lycka till framöver.

Martin Lorentzson
– Martin har med sin personlighet varit en viktig del av ÖSK såväl på som utanför planen. Med sitt passningsspel, spelförståelse och sin förmåga att göra andra spelare bättre har han varit en central spelare under sin tid här. Det senaste året har han även varit assisterande lagkapten och gjort detta på ett mycket bra sätt. Hans förmåga att coacha och stötta våra yngre spelare är även egenskaper som gett stor nytta för klubben. Tillsammans har vi kommit fram till att säsongen 2019 blev hans sista i ÖSK-tröjan och vi tackar Martin för fyra fina säsonger och önskar honom all lycka framöver, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Martin Lorentzson debuterade i ÖSK 2016 och har hunnit med 83 matcher i den svartvita tröjan.

– Jag vill tacka spelarna, ledarna, fansen och alla runt omkring klubben för de åren som jag varit här. Det har varit en härlig tid tillsammans med många fina minnen. Jag vill även önska ÖSK lycka till framöver och kommer se tillbaka på dessa år med glädje, säger Martin Lorentzson.

Rodin Deprem
– Rodin kom upp i A-truppen från vår akademi och har under sina två år spelat 13 matcher i Allsvenskan. Med en hård konkurrens på anfallspositionerna har han inte lyckats ta en ordinarie plats under sin tid i klubben. Hans utveckling har varit stigande men vår bedömning tillsammans med Rodin är att han, för att ta nästa steg, behöver mer kontinuerlig speltid. Vi tackar Rodin för dessa två säsonger och önskar honom lycka till i sin framtida karriär, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Rodin Deprem har startat tre matcher och gjort 10 inhopp i Allsvenskan.

Adam Bark
– Adam tog inför den här säsongen klivet från akademin till A-truppen, väl där fick han göra sin allsvenska debut i matchen mot BK Häcken. Vi önskar Adam lycka till i hans nästa klubb och tackar för hans tid i ÖSK, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Totalt blev det en match i Allsvenskan för Adam Bark.

– Jag vill tacka för tiden jag har haft i klubben. Jag fick chansen att göra allsvensk debut och hoppas att min framtid är ljus, säger Adam Bark.

Sedan tidigare är det även klart att Mathias Karlsson lämnar ÖSK efter säsongen.

Martin Lorentzson, Mathias Karlsson, Rodin Deprem och Adam Bark kommer tackas av innan matchen mot Malmö FF, imorgon lördag 2 november.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908