Agon Mehmeti förlänger med ÖSK Fotboll

Foto: Bildbyrån Johan Bernström

Agon Mehmeti är klar för ytterligare två säsonger med ÖSK Fotboll. Den 29-åriga anfallaren kom till ÖSK i början av säsongen och har gjort flera inhopp i Allsvenskan. Mehmeti blir en viktig del i klubbens lagbygge inför 2020 och skriver kontrakt till och med säsongen 2021.

– Agon har visat med sina prestationer på planen och sin personlighet utanför planen att han kommer bli en viktig del av ett framtida ÖSK. Tyvärr har han inte kunna bidragit så mycket på planen som varken han eller vi önskat men det han gjort har varit av hög klass. Vi är övertygade att vi med en hel försäsong kommer kunna få Agon redo inför år, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Mehmeti kom till Sverige 1992 med sin familj och började sin fotbollskarriär i IFK Malmö. Som junior gick han över till Malmö FF och blev vid 18-års ålder uppflyttad i A-truppen. Under sin karriär har han spelat för Malmö FF, italienska klubbarna Palermo och Novara, samt portugisiska klubben SC Olhanense. Innan ÖSK spelade Mehmeti i engelska League One-klubben Oxford United FC. Under sin första säsong i ÖSK har Mehmeti varit en viktig del i laget samt hjälpt till med P17 akademilaget och han skriver nu ett tvårskontrakt med klubben.

– Jag trivs jättebra i Örebro och ha tagits emot väl av både klubben och supportrarna. Jag ser fram emot att redan nu börja arbeta mot 2020-säsongen tillsammans Axel och tränarteamet för att kunna visa vad jag går för på planen, säger Agon Mehmeti.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908