Robin Book skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll har rekryterat Varberg BoIS mittfältare Robin Book inför säsongen 2020. Book, som hittills svarat för sex mål på 18 matcher, har skrivit på ett avtal som börjar gälla den 1 januari 2020 och sträcker sig två år framåt.

– Vi är mycket nöjda med att redan nu kunna knyta upp en av Superettans bästa spelare och ser fram emot att Robin ansluter i vinter. Vi har noga följt honom under en längre tid och ser spännande kvaliteter i förmågan att bli spelbar, hans löpförmåga samt att göra mål och assist. Robin brinner för att utvecklas och vi ser stor potential i honom, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Book, vars moderklubb är Helsingborgs IF, har spelat i Superettan för Syrianska FC, GAIS och nu Varbergs BoIS. I årets Superettan har Book spelat 18 matcher, gjort 6 mål och varit en viktig spelare i Varbergs BoIS framgång. Mittfältaren skriver nu ett två-årigt kontrakt med ÖSK Fotboll som börjar gälla 1 januari och kommer fram till dess fortsätta att spela för Varbergs BoIS.

– Det känns helt fantastiskt. En jättestor möjlighet för mig och det är kul att komma till ÖSK. Jag fastnade för klubben redan första gången jag träffade Axel och har fått en positiv bild av staden och klubben. Jag ser fram emot säsongen 2020, säger Robin Book.

Fakta Robin Book
Född: 1992-04-05
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: Helsingborgs IF, Ramlösa Södra, Eskilsminne IF, Syrianska FC,
GAIS, Utsiktens BK och Varbergs BoIS

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908