ÖSK skriver kontrakt med Yaser Kasim

Efter några veckors provträning har ÖSK Fotboll kommit överrens med mittfältaren Yaser Kasim om att skriva kontrakt. Kasim, som sedan 2017 spelat för Northampton Town i League Two i England och även har landslagsmeriter från Iraks A-landslag, skriver på ett kontrakt som sträcker sig till och med slutet av säsongen 2021.

- Yaser har visat fina kvalitéer under träningarna med oss och vi har även lärt känna hans egenskaper utanför planen. Yaser är en erfaren spelare som på både på kort- och långsikt kommer att kunna tillföra mycket till laget och klubben. Han är en spelskicklig mittfältare med bra passningsfötter, bra duellspel och goda ledaregenskaper. Vi är väldigt glada att hälsa Yaser välkommen till ÖSK, säger Axel Kjäll, manager i ÖSK Fotboll.

Kasim har under sin karriär spelat för olika klubbar i England och under sin tid i Tottenham Hotspurs U18 lag spelade han tillsammans med ÖSK:s Oscar Jansson. Han har även meriter från det irakiska landslaget. ÖSK räknar med att få Kasim spelklar till hemmamatchen mot Göteborg om en dryg vecka

- Det känns bra att ha skrivit på för ÖSK och ser framemot att spela för klubben. Mina första intryck av tränarteamet och laget är väldigt positiva och jag ser framemot att visa supportrarna vad jag kan göra på planen, säger Yaser Kasim.

Fakta om Yaser Kasim:
Född: 1991-05-10
Längd: 181 cm
Position: Innermittfältare
Tidigare klubbar: Tottenham Hotspur U18, Brighton & Hove Albion, Luton Town (lån), Macclesfield Town (lån), Swindon Town och Northampton Town.
Landslag: Iraks A-landslag

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908