Jake Larsson skriver på för ÖSK Fotboll

Foto: Oskar Geijersson

ÖSK Fotboll skrev idag kontrakt med Jake Larsson. Jake kommer senast från Hammarby IF och har provtränat med ÖSK sedan januari och fått hoppa in i matcherna mot FC Linköping City och Pakhtakor Tasjekent. Jake skriver nu ett tre-årigt avtal med ÖSK Fotboll som sträcker sig till och med 2021.

- Jake har tränat med oss den senaste tiden och har även varit med på vårt läger i Dubai. Han är en lokal spelare som vi visade intresse för även tidigare som vi nu kan presentera som ÖSK-spelare tre år framåt. Han är en intressant spelartyp, kraftfull, löpvillig, snabb och har gjort en hel del mål under sin hittills korta karriär. Vi ser honom som en spelare i någon av våra offensiva positioner samt som wing-back och vi ser fram emot att se honom utvecklas i vår A-trupp den kommande säsongen. Vi hälsar honom varmt välkommen till Örebro, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Jake lämnade Örebro och Karlslunds IF efter säsongen 2017 och skrev ett ettårskontrakt med Hammarby IF. Under den gånga säsongen har han spelat i deras U19 och U21-lag där han vann SM-guld med båda lagen och gjorde 25 mål på 25 spelade seriematcher. Jake har tränat med A-lagstruppen sedan januari och fått provspela i träningsmatcherna mot FC Linköping City och Pakhtakor Tasjekent på träningslägret i Dubai.

- Det känns riktigt skönt att det äntligen är klart! Det är helt enkelt en dröm som går i uppfyllelse att få spela i Allsvenskan med ÖSK. Träningslägret i Dubai gick jättebra och nu har jag fått lära känna killarna lite mer. Nu är mitt mål att få konkurrera om en plats i startelvan och visa vad jag kan, säger Jake Larsson.

Fakta om Jake:
Född: 1999-01-09
Position: Mittfältare/Anfallare
Tidigare klubbar: Adolfsbergs IK, Karlslunds IF, Hammarby IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908