Björn Cervin förlänger som utvecklingsansvarig med ÖSK Fotboll

Nu står det klart att ÖSK Fotbolls utvecklingsansvarige för akademin, Björn Cervin, förlänger sitt kontrakt med klubben i två år. Tillsammans med övriga tränare i akademin kommer han att fortsätta utveckla och fostra framtida elitfotbollsspelare.

ÖSK Akademi består av tre olika lag: U16, U17 och U19. Björns fortsatta roll är att vara utvecklingsansvarig för ”Fotbollen” i akademin, det handlar om att utveckla i första hand träningsinnehåll, spelidé och individuell spelarutveckling. Björn är även ansvarig för klubbens inbjudningsverksamhet för unga spelare. Björn kommer i träning och match främst finnas med i U19 – U21 miljön men även vara ”coach” för tränarna i U17 och U16.

- Jag är mycket glad att Björn och klubben är överens om ett nytt avtal över två år. Han har lång erfarenhet av klubbens arbete i akademin de senaste 6 åren. Han är en skicklig instruktör med högsta tränarutbildningen och blir en viktig kugge i vårt fortsatta arbete att utveckla vår akademiverksamhet mot de uppsatta målen, säger Magnus Sköldmark, sportchef ÖSK Fotboll.

- Jag är mycket nöjd över att ha kommit överens om att jobba vidare i klubben. Vi har tagit stora steg de senaste åren och det finns fortsatt stor utvecklingspotential i akademiverksamheten som jag gärna är med och bidrar till. Klubben visar att man vill framåt på detta område genom de tränarteam som 2019 representerar vår akademi” säger Björn Cervin

ÖSK Fotbolls akademiorganisation ser ut som följande:

U19:
Rickard Torstensson - huvudtränare
Bernhard Nilsson
Anton Edselius
Lasse Andersson - lagledare

U17
Carola Söberg - huvudtränare
George Papachristou

U16
Eric Forselius - huvudtränare
Felix Möller
Magnus Öst
Ove Blomberg - lagledare

Akademin – alla lag:
Björn Cervin – utvecklingsansvarig
Jesper Gustafsson – fystränare

Läs mer om akademin och dess spelare på www.oskfotboll.se/akademi

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908