Christian Kaya skriver kontrakt med ÖSK

ÖSK kan med glädje meddela att Christian Kaya är klar för tre år i den svartvita tröjan. Den 15-årige försvararen tillhör ÖSK:s akademi och har skrivit ungdomskontrakt med klubben till och med 2021.

– Christian Kaya är en spelare som vi tagit in i ÖSK:s akademi från och med i år. Han har under de senaste åren varit framträdande i Örebro Syrianska, som också är hans moderklubb. Christian är en bolltrygg och spelskicklig försvarspelare med väldigt bra spelförståelse, dessa fotbollsegenskaper tillsammans med att han är en ledande karaktär som tar ansvar både för sin egen utveckling och även pushar och stöttar sina lagkamrater. Kontraktet med Christian är skrivet på tre år och vi är övertygade att han har en fin tid framför sig här, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK.

– Jag är glad och tacksam över att skriva på för ÖSK. Det känns som att träningen gett resultat under den korta tid jag varit hos ÖSK. Jag vill bidra med mina styrkor till akademi-lagen och sakta men säkert ta mig in i A-truppen. Jag ser verkligen fram emot de kommande åren i ÖSK och hoppas att jag en dag får göra några matcher i A-laget, säger Christian Kaya.

Fakta Christian Kaya
Född: 2004-02-22
Position: Försvarare
Moderklubb: Örebro Syrianska
Skrivit ungdomskontrakt med ÖSK till och med 2021

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908