Noel Milleskog skriver kontrakt med ÖSK

Foto: Mikael Sundberg

ÖSK kan stolt meddela att Noel Milleskog är klar för den svartvita tröjan. Den 16-årige offensiva yttermittfältaren tillhör ÖSK:s akademi och har skrivit kontrakt med klubben till och med 2021.

– Vi fortsätter kontraktera unga spelare och senaste tillskottet är Noel Milleskog. Han tog många steg förra säsongen och var även uttagen i landslagssammanhang. I en samlad bedömning så är han en skicklig fotbollsspelare med en stark karaktär, noggrann i alla delar som rör hans fotbollsspel samt en bra förebild i akademin. Vi är övertygade att han kommer fortsätta sin utveckling under 2019, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK.

– Jag är glad och tacksam att få skriva på för ÖSK. Detta känns som ett kvitto på att all träning har gett resultat. Först och främst vill jag fortsätta bidra med mina styrkor till akademin och på längre sikt vill jag börja träna med A-laget för att inom 3 år kunna slå sig in i A-truppen. Jag ser fram emot kommande år i ÖSK Fotboll och hoppas att jag en dag kan göra fler matcher i A-laget än vad min pappa gjorde (skratt), säger Noel Milleskog.

Fakta Noel Milleskog
Född: 2002-05-08
Position: Yttermittfältare
Moderklubb: ÖSK Fotboll
Skrivit ungdomskontrakt med ÖSK till och med 2021.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908